AJVAR MOJE MAME

Za mene postoji mesto gde je i pečenje paprika pravo zadovoljstvo. Tako se i ove godine sa tog mesta širio poznati miris. Ovo je ajvar po receptu moje mame. Za mene ne postoji bolji.

AJVAR MOJE MAME


                   Ispecite 13 kg paprika.
Vruće paprike stavite u  najlon kesu jer se posle lakše gule.
Oguljene ostaviti da se dobro ocede, najbolje preko noći.

                U rerni ispecite 3 kg  patlidžana.
 Pre pecenja ih presecite na pola a kad se ohlade, ogulite ih.
Papriku i patlidzan sameljite  na mašini za meso.
Ako volite pikantan ajvar dodajte koju ljutu papricicu i malo belog luka.


U dubljem loncu  zagrejati ulje pa dodati samlevenu smesu. Na laganoj vatri sve propržiti, dodati bibera u zrnu, povremeno, po potrebi dodavati ulje (ukupno ne više od 2 dl), 2 kašike soli, a pred kraj 5-6 kašika sirćeta.

Ajvar je gotov kad na dnu serpe ostaje trag posle mesanja.

Sterilisati tegle u rerni zagrejanoj na 100°C oko 30 min pa vruć ajvar sipati u vruće tegle. Ostaviti u rerni oko sat vremena da se uhvati korica i ajvar je gotov!



Коментари

Популарни постови